Wednesday, October 3, 2007

Site Visit - Raub, Mempaga, Pahang Darul Makmur

Hmm rasanya mcm baru semalam pegi tempat tue..padahal dah beberapa hari berlalu..huhu..Pada hari sabtu yang lepas (29/9/07) aku dan rakan-rakan kelas telah dibawa melawat cerun-cerun bukit di sekitar jalan utama Bentong, Raub, Kuala Lipis, Pahang Darul Makmur..Lawatan pada kali ini banyak memberikan input-input yang berguna kepada kami semua..Aku dan rakan-rakan telah diajar bagaimana mengukur kecerunan sesuatu cerun dengan menggunakan alatan kompas..Aktiviti kali ini turut disertai oleh En Zainuddin dan juga Prof Madya Dr Hussaini Omar..



Saudara Halim sedang mengukur kedalaman dan ketinggian batuan



Ramainya pelajar-pelajar yang turut serta dalam aktiviti pagi itu..



Syafiq, Aku, Marouk, Bang B



Demontrasi oleh saya sendiri iaitu kaedah untuk mendapatkan sampel batuan..



Dr Hussaini Omar sedang memberi taklimat sebelum memulakan kajian di lapangan..

3 comments:

aliaa said...

wah.. bersungguh2 mengambil sample ek.. ada pulak yang pakai jeket geomatik.. tak rugi beli kan.. hehe..

saWak said...

pegi situ just nak kaji batu ek??? cam x best jer bunyik... hehehhe..

Anonymous said...

lor xde org comment ke?haha..aku la umat yang pertama kiranya ni?agak terharu a..huhu~~

Related Posts with Thumbnails